maandag 1 januari 2018

28 december 2017

Met 2 Victories zijn de mogelijkheden beperkt (binnenkort toch maar wat schepen bij kopen) en besloot ik om niet zozeer mijn tactiek maar meer de opzet (punten) van de schepen beter te verdelen en te kijken of er nog squadrons waren die nog meer voordeel zouden geven. Ik wilde voorkomen dat als mijn vlaggenschip (de Victory met commander Tarkin) ten onder zou gaan de kosten hoog zouden zijn. De Rebels zouden iets kunnen hebben verzonnen tegen de Victory manoeuvre en de Victory kan wel wat hebben maar de kosten zijn ook hoog.
De squadrons werkte maar ik wilde meer gebruik maken van de Swarm (1 dobbelsteen extra) en de reroll (Howlrunner).  Dengar paste prima in het plaatje (de swarm krijgt counter met de extra dobbelsteen van Howlrunner) en Morna Kee was het enige squadron met rogue dus daar kwam IG-88 bij zodat die 2 samen de Rebel aces konden bezighouden.

De Vloot

Victory II-class Star Destroyer (128 punten)

Grand Moff Tarkin
Expanded Hangar Bay

Victory II-class Star Destroyer(122 punten)

Wulff Yularen
Gunnery Team
Expanded Hangar Bay
Overload Pulse
Enhanced Armament

Squadrons

Colonel Jendon Lambda-class Shuttle
Morna Kee VT-49 Decimator
IG-88 IG-2000
Dengar Punishing One
''Howlrunner'' TIE Fighter Squadron
3x Tie fighter squadron

Setup

 Als 2e speler mocht ik de objective kiezen en de enige waar ik wat in zag was Minefields omdat ik op die manier de Rebels kon dwingen tot een opstelling.  De obstakels en mijnen werden zo geplaatst dat leek alsof de Rebels alleen via de open gaten konden wegvliegen. Aan de verste kant van de Rebel setup area was een mijn geplaatst om de Rebel het gevoel te geven dat hij in een box zat.

Een beetje saai maar de 2 Victories kwamen weer in de hoek om de draai te maken. De squadrons had ik verdeeld waarbij de Tie fighters met Howlrunner en Dengar bij de commander zouden blijven omdat ik daar de aanval op verwachte. Morna en IG-88 zouden bij de andere Victory blijven hangen met en Colonel Jendon om eventueel op afstand de 2 aan te sturen.

Kleine noot: Door deze opstelling met de 2 Victories aan de rand van de setup area "lijkt" het speelveld kleiner. De Rebel speler denkt dat hij niet langs de andere kant bij de Victories kan komen. Is een psychologisch iets want er is ruimte zat.

Na de 1e ronde

De Rebels hadden de vloot gesplitst met blijkbaar het plan dat elke cluster 1 Victory zou aanvallen.
De Victories waren hun draai begonnen en de squadrons bleven dit keer in de buurt van de Victories. De 2e Victory was begonnen met Speed 2 om dit keer te voorkomen dat de 2 Victories naast elkaar uit zouden komen.















Na de 2e ronde

De squadrons waren begonnen met hun dogfights in het midden. De Tie fighters waren druk met de X-Wings en de Rebels hadden besloten om toch al hun capital ships  (1 Nebula en 2x CR-90) op de eerste Victory los te laten om te voorkomen dat de eerste CR-90 tussen de 2 Victories zou komen te zitten.
Deze CR-90 kwam zo hard aanvliegen dat deze in beurt 2 al in de arc van de 1e Victorie zat. Morna en Iggy lagen op positie om de CR-90 op te vangen om zoveel mogelijk van de shields weg te halen. Die ene A-Wing kon nooit een probleem zijn voor deze 2 aces.








Na de 3e ronde

Na eerst korte metten gemaakt te hebben van de CR-90 hadden Morna en Iggy zich (met rogue) teruggetrokken in het pad van de Nebula.
De Rebel Squadrons hadden huis gehouden onder de Tie fighters maar Howlrunner en Dengar waren nog in het gevecht. De Rebels werden weer gedwongen om vlak langs de rand van het slagveld te vliegen wat er voor zorgde dat ze minder bewegelijk waren dan ze konden.













Na de 4e ronde

De draai is gemaakt. De Nebula zit in de achterkant van de 1e Victory en de side arc van de 2e Victory met Morna en Iggy in zijn nek. De 2e CR-90 was iets te vroeg ingedraaid en zat in de side arc van de 1e Victory. De 1e Victory werd belaagd door de Rebel squadrons en schepen maar gezien de hul hoopte ik dat hij in de volgende ronde in ieder geval nog 1x kon vuren en zo zijn huid duur kon verkopen.












Na de 5e ronde

 De 1e Victory is gesneuveld. Helaas was het net niet gelukt om de CR-90 of Nebula aan flarden te blazen maar beide zaten zonder shields.
De Rebel squadrons zaten vast en Morna en Iggy waren nog steeds bezig om de Nebula te bestoken. De overige Rebel squadrons werden vastgehouden door Howlrunner, Dengar en Colonel Jendon.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Na de 6e ronde

Helaas de techniek liet me in de steek en helaas geen foto maar in de laatste ronde werd de Nebula opgeblazen door de combo Morna/Iggy/Victory en bleef de rebel met alleen de CR-90 over.

Analyse

De squadron uitbreiding had gebracht wat ik hoopte. Het verlies van de 1e Victory was duurder door de kaarten die erop zaten maar alles had toch nog goed uitgepakt.
De draai manoeuvre  met de 2 Victories werkt en de Squadron combinatie is succesvol. Ik zal blij zijn als ik meer schepen heb waardoor er meer opties komen maar dat wordt pas de 2e week van januari.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten